This web site uses cookies to deliver its users personalized dynamic content. You are hereby informed that cookies are necessary for the web site's functioning and that by continuing to use this web sites, cookies will be used in cooperation with your Web browser.
Ovaj projekt obuhvaća istraživanja kojima će se poboljšati predviđanje granice treperenja krila (eng. flutter boundary) kao i drugih opstrujavanih konstrukcija (npr. mostovi). Naime, strujanje fluida je uvijek spregnuto s strukturom koja je elastični medij. Treperenje krila, koje treba biti istraženo za svaku novu konstrukciju zrakoplova ili modifikaciju, trenutno je još uvijek važno područje istraživanja u aeroelastičnosti, a naročitu važnost ima pri transzvučnim brzinama leta gdje se događa pojava oscilirajućeg udarnog vala. Kako se razvojem modernih transportnih zrakoplova neprekidno povećava brzina leta i fleksibilnost strukture (smanjivanjem težine uz povećanje vitkosti krila), tako treperenje krila postaje ograničavajući faktor. U projektiranju i fazama optimizacije zrakoplova gdje se treba pokriti sve različite slučajeve geometrije krila, opterećenja, težine, brzine i visine leta, glavnina vremena otpada na računanje nestacionarnih aerodinamičnih opterećenja pomoću RANS rješavača. Stoga, postoji potreba za brzom, dovoljno točnom i robusnom metodom za određivanje nestacionarnih aerodinamičnih opterećenja i time granice treperenja krila. Takva metoda trebala bi uzeti u obzir modeliranje nestacionarnih opterećenja pri velikim brzinama kada se pojavljuje zona masivnog odvojenog strujanja iza udarnog vala. U okviru ovog projekta razviti će se takva metoda koja bi se temeljila na neviskoznom rješavaču za transzvučno strujanje fluida u kombinaciji s rješavačem graničnog sloja. Takva metoda također bi se mogla koristiti za analizu tranzijentnih opterećenja pri manevrima zrakoplova i zapusima, a također i pri modeliranju fleksibilnog zrakoplova u mehanici leta i analizi upravljanja zrakoplova.
Short description of the task performed by Croatian partner